Rajasthan LDC Bharti 2024
Rajasthan LDC bharti 2024 के लिए नोटिफिकेशन जारी किया गया है। Rajasthan LDC bharti 2024 का नोटिफिकेशन Sainik School vertical Shri Bhawani Niketan Public School के द्वारा ऑफिशल वेबसाइट के माध्यम से जारी किया गया है। Rajasthan LDC bharti 2024 जारी किए गए नोटिफिकेशन के अनुसार खाली पदों को इस भर्ती के तहत भरा जाएग Rajasthan LDC bharti 2024 वैकेंसी के लिए भारत के सभी राज्य की इच्छुक अभ्यर्थी अपना आवेदन फॉर्म Rajasthan LDC bharti 2024 अपने नजदीकी ई सेवा केंद्र मित्र पर जाकर आवेदन फॉर्म भर सकते हैं। इसके अलावा इस वैकेंसी के बारे में संपूर्ण जानकारी हमने इस के माध्यम में उपलब्ध करवा दी गई है।
1.) OFFICIAL NOTIFICATION
Rajasthan सैनिक school जयपुर में LDC के लिए नोटिफिकेशन जारी किया गया है। ऑनलाइन आवेदन फॉर्म – 15 जनवरी 2024 तक भरे जाएंगे। Staff of Sainik School is neither an employee of Central Government nor of State Government. Sainik School vertical Shri Bhawani Niketan Public School affiliated by Sainik Schools Society, Ministry of Defence, invites applications from the
eligible candidates (Indian Citizens Only) for the Contractual / Temporary posts as mentioned below.
2.) Age Limit
Rajasthan LDC bharti 2024 लिए ऑनलाइन आवेदन फॉर्म भरने के इच्छुक एवं योग्य विद्यार्थियों के लिए आयु सीमा न्यूनतम -18 वर्ष एवं अधिकतम 35- वर्ष निर्धारित की गई है। आरक्षित वर्गों को सरकारी नियमानुसार आयु सीमा में छूट दी जाएगी।
3.) Education Qualification
Rajasthan LDC bharti 2024 के लिए ऑनलाइन आवेदन फॉर्म भरने के इच्छुक एवं योग्य विद्यार्थियों के लिए शैक्षणिक योग्यता किसी भी मान्यता प्राप्त संस्थान से स्नातक पास होना आवश्यक है।
(i) Graduate with at least 2 years office experience in a Govt. of Commercial organization and
ability to correspond in English.
(ii) Advance Diploma in Computer Application.
(iii) Should be able to take notes in Short Hand (Must have done Certificate Course)
(iv) Should be able to converse fluently in English.
3.1) DESIRABLE QUALIFICATIONS
(i) English & Hindi Typing with 40-45 wpm.
इसके अलावा इस भर्ती में चयन प्रक्रिया की जानकारी विस्तार पूर्वक अधिकारिक नोटिफिकेशन में उपलब्ध करवा दी गई है। अधिकारिक नोटिफिकेशन सभी विद्यार्थी विभाग की अधिकारिक वेबसाइट के माध्यम से भी डाउनलोड कर सकते हैं।
4.) Application Fees
भर्ती लिए ऑनलाइन आवेदन फॉर्म भरने के इच्छुक एवं योग्य विद्यार्थियों के आवेदन फॉर्म 500 रुपए निर्धारित की गई है। इसके अलावा आरक्षित वर्ग के विद्यार्थियों के लिए आवेदन शुल्क 250 रुपए निर्धारित की गई है। आवेदन फॉर्म शुल्क का भुगतान सभी विद्यार्थियों को ऑनलाइन मोड में करना होगा।
5.) आवेदन फॉर्म कैसे भरें?
इस वैकेंसी के लिए आवेदन फॉर्म भरते समय अभ्यर्थियों को निम्न प्रकार के नियमों का पालन करना होगा। अभ्यर्थी को सर्वप्रथम ऑफिशियल वेबसाइट पर जाना है वहां पर इस वैकेंसी का ऑफिशियल नोटिफिकेशन उपलब्ध करवाया गया है उसे डाउनलोड करने के बाद में उसमें दी गई संपूर्ण जानकारी चेक करने के बाद में वहां पर मांगी गई संपूर्ण जानकारी दस्तावेजों से संबंधित जैसे अंक तालिका मूल निवास जाति प्रमाण पत्र आधार कार्ड फोटो सिग्नेचर सहित सभी डॉक्यूमेंट अपलोड करने के बाद में सबमिट के लिंक पर क्लिक कर देना है। आवेदन फॉर्म सफलतापूर्वक भर देने के बाद मे उसकी एक फोटो कॉपी अभ्यर्थी अपने पास में जरूर रखें।
6.) हर खबर की अपडेट सबसे पहले thejobvacany से प्राप्त करें
आपके काम की हर महत्वपूर्ण खबर और अपडेट उपलब्ध है हमारे इस वेबसाइट पर। चाहे हो रोजगार से जुड़ी खबर या हो योजनाओं संबंधी जानकारी हर अपडेट और हर खबर आपको मिलेगी हमारे इस वेबसाइट पर। अगर आप चाहते हैं कि जब भी हम कोई खबर प्रकाशित करें तो आपको उसका नोटिफिकेशन मिले तो आप हमारे टेलीग्राम चैनल से जुड़ सकते हैं जिसका लिंक इस पोस्ट के नीचे हरे रंग की पट्टी में दिया गया है। नीचे दिए गए लिंक पर क्लिक करके आप हमारे टेलीग्राम चैनल से जुड़ सकते हैं और हर अपडेट का नोटिफिकेशन सबसे तेज और पहले प्राप्त कर सकते हैं। हमारे टेलीग्राम चैनल से जुड़ने का सबसे बड़ा लाभ यह है कि आपको हर खबर का नोटिफिकेशन सबसे तेज मिल जाता है और आपसे आपके काम की कोई भी महत्वपूर्ण खबर नहीं छूटती है।
Important Links
Official Website :- CLICK HERE
JOIN telegram channel :- CLICK HERE
Official Notification :- Click here
Apply Online :- Click here
NOTE:-
1. The school administration reserves the right to increase, decrease or cancel the vacancies for any category at any stage due to administrative/ policy
reason.
– Candidates should be prepared to appear in class demonstration test (along with lesson plan) of 20 minutes (if cleared the written exam) for Class XI of
respective subject (for PGTs) & Class X and TGT of respective subject from NCERT book.
Candidates for Counselor will be required to conduct a counseling session for class IX on POCSO related issues.
– If no suitable candidate is found from respective category, recruitment schedule for UR candidates will be intimated subsequently.
– Category falling under others will not be entitled for written examination only skill test and interview will be applicable.
2. Contractual employees are not entitled for any other benefits except consolidated salary.
3. Other Conditions for Contractual/ Temporary Staff.
(a) Sainik School Rules & Regulations in vogue and as amended from time to time and other direction(s) received from Sainik Schools Society, New Delhi will be applicable.
(b)The contractual posts are purely for a maximum period of 11 Months from date of appointment.
4. Procedure for applying is as following: –
a) Desirous candidates should apply to the Principal, Sainik School, Maharao Shekha Ji Circle, Sikar Road, Jaipur-302039 (Rajasthan) through offline mode only on the prescribed format available in “Vacancy Notice” tab of School website www.sbnpbulicschool.com along with self-attested copies
of certificates and testimonials. In the absence of testimonials certificate, the application will be rejected.
b) Candidate must mention their secured percentage in each exam starting from class 10th onwards while filling their application form and attach self-
attested copies of marksheets and certificates of these education qualifications.
c) Candidate must submit two passport size photographs.
d) Candidate must submit self -address envelope with postage stamp of Rs.27/-.
e) Candidate must attach crossed demand draft (non-refundable) of Rs. 500/- for Gen Category/OBC & Rs. 250/- for SC/ST category, preferably issued by the IOB drawn in favour of SHRI BHAWANI NIKETAN PUBLIC SCHOOL payable at INDIAN OVERSEAS BANK, Branch- Sikar Road, Jaipur
(Rajasthan) (Branch Code No.1693 and IFSC Code IOBA0001693).
f) SC/ST/OBC candidates must submit a valid caste certificate to avail reservation & fee concession. In the absence of certificate, the application shall
be rejected.
5. Last date of receipt of applications is 15 Jan., 2024.
6. Mode of Receipt of application
(a) Candidates are required to send their application through Registered post/ Speed post (by Indian Postal Services) only.
(b) School will not be responsible for any postal delay.
(c) BY HAND APPLICATION WILL NOT BE ACCEPTED.
(d) APPLICATION FOR THE POST OF “……………… ” (Specify the name of Post) must be written in Capital letters on the top of Envelope.
7. Mode of Call Letters
(a) All information regarding firm date/schedule of recruitment process, etc will be notified on school website “www.sbnpublicschool.com”. For latest
update, candidates are required to visit school website regularly. Details of exam Date, time and venue will be published on school website only. It is the
responsibility of candidates to visit school website regularly for latest info/updates etc.
(b) Candidates are required to submit their working email ID & contact No in clear hand writing which is mandatory for communication. The school reserves
the right to dispatch call up letter via email mode only, hence candidates need to furnish their legible and working email ID and mobile contact at the appropriate column of application form.
(c) It is the responsibility of candidate to write legible email ID, Contact details & Address. School will not be responsible for failure of communication due to non-legibility/ wrong email address, Mobile No & postal addres
8. Exam/ Test.
(a) Only short-listed candidates who fulfill eligibility criteria based on essential qualification(s) will be called for Written Exam, Skill test and Interview (as
applicable). Skill test and Interview will be conducted after written exam.
(b) No TA/DA will be admissible.
(c) Skill test for various posts will include work/ test in their respective fields.
9. Selection will be made based on performance in “written test, skill test and practical test and interview (as & where applicable).”
10. The school administration reserves the right to cancel all or any of the vacancies due to non-availability of suitable candidates or administrative/policy
reasons.
11. Any candidate found to be using unfair means during the selection procedure or trying to influence the procedure in undue manner will be straight
away rejected. All documents in original will be physically verified on the day of exam.
12. After the recruitment all documents are subject to verification by issuing authorities/board/university. Legal action will be initiated against the person(s)
found using fake/forged/tempered documents, which will also result in termination of services.
Leave a Reply